čtvrtek 2. srpna 2012

Adwords pro Dropbox

Tak jsem si zvětšil dva Dropbox účty a to zadarmo. Návod v Angličtině je na lifehacker.com. Principiálně použijete $100 nebo $75 od Googlu, co dostane zdarma k novému Adwords účtu, k propagaci vašeho referral linku. A za každého uživatele, který si nainstaluje Dropbox pomocí vašeho linku dostanete 250MB (stejně jako ten, kdo instaluje Dropbox), a to až do 16GB.


Postup na lifehackerovi byl pěkný, ale chtěl jsem ho zkusit na český lid s intuicí, že v anglicky mluvícím prostředí bude větší konkurence než v Česku, a tedy i větší cena za klik. Hypotézu jsem ověřil a opravdu, v angličtině mne jeden klik přišel na 22 centů, zatímco v češtině jen 4 centy. Rozdíl v ceně je dán tím, že v angličtině jsem použil přesně ty samé fráze a keywords, jako je v návodu. A nebyl jsem sám. Takže jsem se přebíjel s ostatními, čí reklama bude zobrazena. V češtině jsem frázi a keywords musel vymyslet, a tak jsem měl unikátní kampaň a žádnou konkurenci.


Na druhou stranu konverze byla nižší, než v angličtině. Zřejmě proto, že landing page je jen v angličtině (a několika dalších světových jazycích), takže mnozí klikli v domnění, že se s nimi bude komunikovat česky, a ono to anglicky. Další poznatek je, že ani tak nezáleží na CTR (Click Thru Rate), ale na konverzi. Měl jsem dvě fráze s vysokým CTR, jednu s 24% a druhou s 12%. Ale ta "lepší" fráze nikoho nepřesvědčila k instalaci Dropboxu - jen klikli a hned odešli. Má chyba, fráze totiž slibovala místo navíc, ale už neříkala, že je to jen pro nové zákazníky. Nakonec jsem vyzkoušel následující fráze s průměrnou konverzí kliknuvších kolem 12%:  


U keywods jsem zjistil, že nemá smysl uvádět konkurenční služby jako box.net nebo SugarSync, protože kdo už zná jména, tak jde na jistotu a na můj odkaz s Dropboxem neklikne, protože je irelevantní. Podobně jsem zjistil že nemá smysl snažit se konkurovat na obecných keywords jako zálohování, backup a online storage, protože je tam obrovská konkurence a musel bych si tvrdě připlatit, aby moje reklama byla zobrazena. Zkoušel jsem i zkomoleniny slova Dropbox, ale pro můj nízký počet zobrazení reklamy neměli smysl, protože se objevují jen zřídka. Nejlepší tedy byly varianty na Dropbox:


Závěrem bych doporučil investovat každý den jen několik dolarů a druhý den vyhodnotit, jaké nastavení podává nejlepší výsledky a to dále rozvíjet. Protože když dáte první kampani velký kredit, tak pravděpodobně promrháte velké peníze za malý výsledek. Navíc statistika není aktualizována průběžně, ale s několika hodinovým zpožděním, takže nelze kampaň "realtimově" přenastavovat, ale jen vždy s několika hodinovým zpožděním. Navíc, když nastavíte nízký budget na den, tak srazíte cenu za impression o něco dolů, protože když přijde na přihazování na zobrazení reklamy, Google to s vámi okamžitě vzdá. Ale nakonec se vám vždy podaří vaši reklamu zobrazit, a to za velmi výhodnou cenu. Na druhou stranu nemá moc smysl chodit pod jeden dolar, protože potom nemáte dostatečný vzorek chování populace, abyste mohli jednoznačně rozlišit dobré od výborného.  

Žádné komentáře:

Okomentovat