pondělí 6. prosince 2010

Srovnání boulderů v Praze


Protože jsem nikde nenarazil na vyhovující boulder v Praze, neustále jsem navštěvoval nové bouldery a doufal, že najdu grál. Co jsem našel:
Boulder v síti
Nenechte se zmást fotkami ze širokoúhlého objektivu, je to docela maličký boulder. Ale se zajímavými trasami a hlavně takovou monolitickou "betonovou stěnou", která mne dosti potrápila. Šatny jsou vlhký a plesnivý, sprchový kout nehezký. Nicméně bar i obsluha pohledná.
Boulder Bar
Když jsem přišel, byl jsem požádán o zapsání do knihy hostů, že jsem lezení způsobilý. Kniha vypadala salátověji, než čítanka po dvaceti letech používání. Na jednu stranu mi přišla nechutná, na druhou krásná a demonstrující bohatou historii. Boulderová místnost je o něco vyšší než v síti, a tak působí prostorněji. Šatny opět vlhké a plesnivé. Bar i obsluha pohodová.
Lokal Block
Trochu větší boulder se zajímavými trasami. Šatny jsou suché, velké a bez plísně. Jediné, co mne opravdu vadilo, bylo nedostatečné osvětlení, takže jsem připadal jak ve sklepě. To je sice správně, neb boulder je ve sklepě, ale rozhodně by tak neměl působit.
Mammut
Je jen pár metrů od Boulder Bar. Na rozdíl od předcházejících boulderů tady mají i nádherné vysoké stěny pro top leading. Ovšem samotná boulderová místnost je o něco menší. Nevím, zda je to běžné, ale když jsem tam byl já, byla tam i početná skupinka dětí. Pozitivem bylo, že za kameny byly poschovávány lízátka. Šatny byly malé, ale alespoň nebyly provlhlé a plesnivé.
Pod Juliskou
Boulder je maličký a neudržovaný, z několika kamenů zbily jen šrouby a jiné se celé otáčejí. Přesto díky velkému sklonu stěn, možnosti lézt po stropu a stalaktitu trčícímu ze stropu, se na něm člověk dokáže odrovnat stejně dobře, jako jinde. Přítomen je i top leading. Nejkrásnější cesta je dle mého žlutá v rohu, kde člověk nepotřebuje sílu, ale člověka pěkně protáhne. Jen škoda, že je tak snadná. Druhá pěkná je modrá spára, snad ta nejrychlejší možnost jak vylézt nahoru. Na co bych ale upozornil - když se budete slaňovat nebo padat, dejte si pozor na lampy nebo skončíte v vzájemném obětí.

Žádné komentáře:

Okomentovat