pondělí 6. prosince 2010

Lidi nevnímají absolutně, ale srovnávají

Nedávno jsem byl svědkem zajímavého triku Teska - přidají do svého sortimentu nové exkluzivní těstoviny a rovnou je zlevní na polovinu. Ale neumístí je vedle ostatních těstovin, kdepak. Dají je do pěkné papírové poličky div ne doprostřed cesty někde na druhé straně obchodu. Takže každý je zaregistruje, všimne si, že jsou zlevněný na polovic, následně že jsou luxusní, a nakonec je koupí. Těstoviny se vždy hodí, ne? A tyhle jsou určitě chutný a tahle nabídka nemusí vydržet věčně...
Trik je ale v tom, že i po zlevnění napolovic stojí víc, než jakékoliv jiné těstoviny prodávané Teskem. A aby si to člověk neuvědomil, jsou umístěny daleko od jiných těstovin, aby nemohl srovnávat. Tohoto triku se používá často. Například Starbucks prý dělalo všechno jinak než ostatní obchody, aby se odlišilo, a aby tak lidi nesrovnávali jejich přemrštěný ceny s konkurencí. Nebo můj tělocvikář. Prý učíval na dívčí škole a na lyžáku býval mezi děvčaty oblíben. Ale jen na lyžáku. Na škole už byl, při srovnání s ostatníma, zase jen trotl...

Žádné komentáře:

Okomentovat