sobota 1. září 2012

Kategorie učitelů

Rozlišuji tři kategorie učitelů:

  1. Mateřské typy co učí, protože buďto oni sami jsou neplodní, nebo jejich partner je neplodný. Touhu po vlastních dětech si kompenzují cizími dětmi v nadměrném počtu. Typicky se jedná o ženy. Poznávací znak: když vidí miminko, zněhnou. Zvláštní podkategorií jsou mladé ženy, které po několika málo letech ve školství odcházejí na mateřskou. Poznávací znak: věk pod třicet let, minimální praxe, po mateřské se do školství nevracejí. Další zvláštní podkategorií jsou učitelé, co děti mají, ale nevychovávali je, protože nemohli (alkoholismus,…) a chtějí si to nahradit. Poznávací znak: starší učitelka s pohnutou historií.
  2. Idealisté věří, že nejlepší způsob jak zlepšit svět, je vychovat lepší lidi. A protože převýchova dospělých lidí je mnohem těžší, než dětí, učí děti. Typicky se jedná o muže. Poznávací znak: na svoji pozici jsou překvalifikovaní - mohli by učit na univerzitě, místo toho učí na základce.
  3. Pedofilové vyhledávají děti, a aby k nim měli přístup, učí. V novinách se vždy čas od času objeví, že nějaký vedoucí mládežnické skupiny své svěřence pohlavně zneužíval. Ale člověk se s tím nesetkává jen v novinách - kolega nedávno nadával, že v Praze je jen jeden slušný floorbalový klub, ale vedoucí v něm hráče sexuálně zneužívá, a tak do něj nešel. Školník na střední škole pracoval jako školník, aby mohl sexuálně obtěžovat pozdě příchozí žačky. Mám ti zapsat pozdní příchod, nebo mne dneska navštívíš? Typicky se jedná o muže. Poznávací znak: jsou svobodní.
  4. Neúspěšní spisovatelé, muzikanti, překladatelé. Tento typ učitelů  je zahořklý z profesního neúspěchu a aby se cítili lépe, obklopují se žactvem a demonstrují, jak jsou oproti žactvu dobří. Typicky hrají překvapeného, když ani po hodině tréninku nedáte salto dopředu. Nakonec hodiny předvedou, že ho oni to salto umí, a dají vám najevo, jaké jste nuly a jak vámi pohrdají. Poznávací znak: nemůžou vystát studenty, kteří jsou lepší než oni. A když hrozí, že žáci by si mohli začít myslet, že jeden z žáků je lepší než učitel, učitel se pokusí nějakou podpásovkou dokázat, že ve skutečnosti je to stále učitel, kdo je lepší.
  5. Láska k předmětu může člověka přimět učit, protože chce vidět, jak se předmětu věnují další lidé. Poznávací znak: učitel se věnuje něčemu ne zcela běžnému. Například taková ruční výroba pilníků je obor, kterému se věnuje jen jeden člověk v celé republice. A pokud chce tohle řemeslo předat dál, tak musí učit.

Pokud znáte další kategorie, jmenujte je v komentáři. Děkuji.


Žádné komentáře:

Okomentovat