pátek 3. června 2011

Napájecí kabel

Dnes mi z Hongkongu přišel ZERO 24/192 kHz DAC. Poté co jsem ho připojil do sítě, okamžitě vyhodil jistič. Naštěstí se ukázalo, že chyba je v napájecím kabelu. V konektoru se spekli dráty. Ale než jsem na to přišel, chvíli to trvalo. Začal jsem ho podezřívat až poté, když jsem zjistil, že ho není prakticky za co vytáhnout ze zásuvky. Byl téměř celý ponořen do zásuvky. Díky tomu jsem si vzpomněl, že už předtím jsem měl problémy s čínskými konektory. Zástrčka od blikajícího řetězu na stromeček, co vypadala, že se rozpadne v ruce. DVD přehrávač se stereo výstupem, kde na kabelu byli nasazeny dvě redukce, aby se to dalo zasunout do české zásuvky... Jenže předtím to bývali jednodušší dvoukolíky, a tak to fungovalo, zatímco tentokrát to byl tříkolík.
A docela mně pobavilo, když jsem zjistil, že napájecí kabel má na sobě údaj, že je dimenzován na 10A, když průměrem kabelu odpovídá dvoužilovému na 1,5 A. Ponaučení co z toho plyne: pozor na napájecí kabely z Asie. Můžete přijít o neuložené dokumenty v počítači.

Žádné komentáře:

Okomentovat