neděle 3. července 2011

Frecency

Jak já nesnáším Firefoxí frecency algoritmus! Po několik let navštěvuji svůj oblíbený blog, začínající na písmeno B. Vždycky v urlbaru napíšu B, odentruji a jsem na blogu. Jenže jednoho dne jsem potřeboval napsat článek, řekněme o Bunkrech. A tak jsem během během jednoho dne navštívil hypotetické stránky bunkry.cz. A když jsem měl svůj článek hotov, přál jsem si odpočinout. Zadal jsem v prohlížeči B, odentroval a ... byl jsem zpět na bunkrech.

Jsem přesvědčen, že Firefox by měl uživatelům nabídnout nejen možnost změnit, jak dlouho si přejí uchovávat historii, ale i ostatní parametry, jako je rychlost učení se novým trendům. A to vše pomocí táhla krátká paměť - dlouhá paměť. Dlouhá paměť si bude udržovat historii po delší dobu a bude konzervativnější na změny, krátkodobá paměť zase pravý opak.

Dalším zlepšením by bylo zvýšit váhu ohvězdičkovaným stránkám s prodlužující se pamětí, protože jinak důležité, ale málo často navštěvované ohvězdičkované stránky, se ztrácejí v záplavě stránek, které člověk navštěvuje denně, protože ty časem naakumulují obrovskou váhu.

Awesome Bar je skvělá věc, ale není tak awesome, jak by mohl být. Snad příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat